Gosti prve u nizu književnih večeri iz ovogodišnjeg ciklusa Lošinjskog književnog festivala bili su, u posve popunjenom auditoriju Muzeja Apoksiomena, filmski redatelj Rajko Grlić i kolumnist i scenarist Ante Tomić, s tim da je u prvom planu bila njihova književnička aktivnost.
Na zadovoljstvo publike, razgovor gostiju s voditeljicom Brankom Džebić potkraj večeri izašao je iz vjerojatno planiranih okvira i pretvorio se u nizanje anegdota i asocijacija. Do tada, Grlić je govorio o svojoj nedavno objavljenoj knjizi "Neispričane priče" u kojoj je objedinio ideje za filmove koje su ostale neostvarene i zapise iz osobne i obiteljske povijesti. Upravo je Ante Tomić utjecao na Grlića da objavi svoje tekstove, a pritom je i sam Grlić odlučio "ostaviti nešto da unuci znaju čime se deda bavio". Opisao je prvi dio svoje redateljske karijere, u kojoj je najprije bio na udaru socijalističkog, a potom nacionalističkog režima. "Ušli smo u fazu gdje su religija i nacija sud o nekome, umjesto onoga što taj netko čini", zaključio je Grlić, a to je potkrijepljeno jednim od ulomaka iz knjige koje je pročitao Tomić, pisma koje je 1994. godine Grlić pisao svojoj kćeri pokušavajući joj objasniti zašto je obitelj 1991. napustila ugodan život u Zagrebu i odselila u Ameriku, u situaciji kada je Grliću postalo nemoguće održavati karijeru a da pritom ne pristaje na kompromise koje je od njega nova vlast tražila. Osim ovim pismom, Grlić je tadašnju situaciju dočarao i radom na filmu "Čaruga" koji je službena kritika najprije ocijenila prikrivenom kritikom Tita, a nakon promjene vlasti proglašen je "četničkim filmom".
Ante Tomić govorio je o svojoj knjizi "Pogledaj što je mačka donijela", nizu kratkih priča od kojih je publici pročitao posljednju, pod nazivom "Bog je ateist", priču o Bogu razočaranim time kakve je ljude stvorio na svoju priliku. Napomenuo je, uoči toga, da ga zapanjuje da ga toliko ljudi primjećuje i da osjeća ugodu kada može nekoga nasmijati. "Muzika mi je silno važna, slušam je dok pišem, a volio bih da pisanjem mogu dosegnuti emocionalnu direktnost muzike", kazao je.
Grlića i Tomića povezuje zajednički rad na filmovima. "Različiti smo, a samo s krajnje suprotnim čovjekom možete nešto napraviti, s tim da se u sedamnaest godina suradnje nikada nismo posvađali. Kada smo zajedno, pišemo od devet sati ujutro do šest popodne i pritom se dobro zabavljamo; to izgleda kao jazz-seansa u kojoj netko započne temu, a potom krenu improvizacije", kazao je Grlić o zajedničkom radu - sada rade na svojem petom zajedničkom scenariju, a prema njegovim riječima od prošla četiri, nije realiziran samo onaj najbolji. O njihovoj je međusobnoj suprotnosti poentirao Tomić: "Za razliku od Rajkovih čiji su se stalno selili, moji su uvijek bili u istom selu iz kojega nisu odlazili niti je tko njima dolazio."
Glazbenu podlogu književnoj večeri dali su lošinjski glazbenici Sanjin Kleva i Stelio Spanjol, a voditeljica Branka Džebić najavila je sljedeću večer u Muzeju Apoksiomena - 5. srpnja gostovat će Dimitrije Popović.