Nastupom festivalskog međunarodnog okteta violončela predvođenim Monikom Leskovar te s vokalnom solisticom Darijom Auguštan, počele su ovogodišnje Osorske glazbene večeri.
Festival s neprekinutom tradicijom od 1976. godine, u novije vrijeme i nacionalnog statusa, otvoren je izvedbama djela Rheinbergera, Villa-Lobosa, Bradića, Sollime i Palanovića, s tim da su "Olovna suza" Srećka Bradića i "Tvoja duša šuti i govori" Dubravka Palanovića na stihove Josipa Pupačića bile premijerno izvedene, što je stvorilo kontrast s djelima iz ostatka programa, poznatima naraštajima ljubitelja klasične glazbe. Monika Leskovar te koleg(ic)e Hannach Eichberg, Karmen Pečar, Alja Mandič, Smiljan Mrčela, Jasen Chelfi, Eldar Sarapajev i Gal Faganel, okupljeni za prigodu ovog festivala, odali su počast u travnju preminulom violončelistu i glazbenom učitelju Valteru Dešpalju, izvevši na početku Rheinbergerovu "Abendlied" ("Večernju pjesmu") u Dešpaljevoj obradi, ali i u bisu, Dešpaljevim aranžmanom klasika sambe "Mas que Nada" Jorgea Bena, daleko poznatijeg u obradi Sergia Mendesa.
Od dvjestotinjak mjesta u gledalištu, bila su popunjeno gotovo sva, a kako je već uobičajeno na ovom mjestu, u osorskoj je (ex) katedrali - neka autoru ovih redaka bude dopušteno tako se izraziti - ispočetka vladala paklenska vrućina, a tek se potkraj koncerta u dijelu interijera propuhom ponešto prorijedila uporaba lepeza. Gledatelje na licu mjesta i one koji su pratili radijski i televizijski prijenos, pozdravile su uoči koncerta lošinjska gradonačelnica Ana Kučić i ravnateljica Uprave za razvoj kulture i umjetnosti Ministarstva kulture i medija RH Nevena Tudor Perković.
Festival sastavljen od ukupno petnaest koncerata, bit će nastavljen u četvrtak commediom dell'arte u izvedbi ansambla "Accademia Strumentale Italiana" pod vodstvom Alberta Rasija uz soliste Lorenza Bassotta kao komedijanta i sopranisticu Elenu Bertuzzi, a 23. srpnja gostovat će "Zagrebački solisti" s klaviristom Simonom Trpčeskim.